wtorek, 22 maja 2012

Najpiekniejsze cytaty..

Hejka ludzie!!! Jeżeli chodzi o mojego jęzora to już jest o wiele lepiej, dzisiaj bylam w szkole i oczywiscie większość osób wie już o moim nieszczęśliwym wypadku.. wszystko rozpowiedział kolega, który był na miejscu zdarzenia ehh ;/
No ale nie będę zanudzać tylko przejde do konkretów bo jakiś czas nie było sensownej notki.. no a więc co w dzisiejszej notce? Szczerze.. to nie mam pojęcia :D Wszystko wymśliłam na poczekaniu :)

To możeee.. dzisiaj będzie trochę cytatowo gdyż wiele osób lubi sobie je poczytać - ja również!
Niektóre książkowe cytaty powinniśmy zapamiętać na całe życie. Dlaczego i o które chodzi?

Specjaliści okrzyknęli Polaków narodem nieczytającym, a mimo to badania czytelnictwa rodzą optymizm.
Z raportu CBOS wynika, że na przestrzeni ostatnich trzynastu lat (od kiedy mówi się o regresie zamiłowania do książek) liczba wielbicieli czytania spadła zaledwie o 3 proc.
Popularność czytelnictwa wiąże się z płcią badanych – o ile zdecydowana większość kobiet (72 proc.) twierdzi, że lubi czytać książki, o tyle wśród mężczyzn odsetek lubiących czytać jest taki sam, jak liczba tych, którzy przyznają, że tego nie lubią (po 49 proc.).
Cytaty z niektórych książek niosą przesłania, które warto wziąć sobie do serca.
Oto najpiękniejsze z nich:


PS. Te które podkreśliłam są MOIM ZDANIEM najpiękniejsze ;)


O MIŁOŚCI:


Kocha się za nic. Nie istnieje żaden powód do miłości” – Paulo Coelho, „Alchemik”

„W chwili, kiedy zastanawiasz się czy kogoś kochasz, przestałeś go już kochać na zawsze” – Carlos Ruiz Zafón, „Cień wiatru”

„Miłość nie polega na tym, aby wzajemnie sobie się przyglądać, lecz aby patrzeć razem w tym samym kierunku” – Antoine de Saint-Exupéry, „Mały Książę”

„...ten, kto kocha naprawdę, kocha w milczeniu, uczynkiem, a nie słowami”

– Carlos Ruiz Zafón, „Cień wiatru”

„Jeśli ktoś kocha nas aż tak bardzo, to nawet jak odejdzie na zawsze, jego miłość będzie nas zawsze chronić” – J.K. Rowling, „Harry Potter i kamień filozoficzny”

„Kocham cię. Będę cię kochał do dnia, w którym umrę. A jeśli po tym jest jakieś życie, to wtedy też będę cię kochał” – Cassandra Clare, „Miasto Szkła”

„Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu” – Antoine de Saint-Exupéry, „Mały Książę”



O ŻYCIU, NATURZE CZŁOWIEKA, LUDZKIEJ EGZYSTENCJI:

„Są tacy, co okradną nawet wiejski kościółek. I są tacy, co oddadzą ostatni grosz dla chorego. Jak wiem, że są ci drudzy, to się nie boję tych pierwszych” – Małgorzata Musierowicz, „Język Trolli”

„W każdym bowiem dorosłym mieszka dziecko, którym kiedyś był, a w każdym dziecku dorosły, którym kiedyś będzie” – John Connolly, „Księga rzeczy utraconych”

„Życie jest jak pudełko czekoladek – nigdy nie wiesz, co ci się trafi” – Winston Groom, „Forrest Gump”

„Strach jest jak choroba, gorączka, która przejmuje nad tobą kontrolę” – John Marsden, „Jutro 3. W objęciach chłodu”

„Śmierć nie jest przeciwieństwem życia, a jego częścią” – Haruki Murakami, „Norwegian Wood”

O PRZYJAŹNI:


„Prawdziwy przyjaciel nie potrafi użalać się nad tobą” – Jodi Picoult, „Bez mojej zgody”

„Przyjaźń rodzi się w momencie, gdy jedna osoba mówi do drugiej: Co? Ty też? Myślałem, że tylko ja” – Clive Staples Lewis, „Cztery miłości”

„Przyjaciel to ktoś, kto potrafi uśmiechem twój dzień rozjaśnić, gdy inni potrzebują tysiąca słów” – Beth Nimmo, „Łzy Racheli”

„Gdyby wszyscy moi przyjaciele skoczyli z mostu (...) ja bym z nimi nie skoczył. Stałbym na dole i czekał, żeby ich złapać” – Steve Berry, „Paryska wendeta”

„Chcę, by mój świat był twoim, a twój moim. Na tym polega przyjaźń” – Hanna Kowalewska, „Julita i huśtawki”

„Z ludźmi jest tak jak z zegarkami! Najważniejsze jest to, co mają w środku” – Jan Brzechwa, „Tryumf pana Kleksa”

O MARZENIACH:

kiedy czegoś gorąco pragniesz, to cały wszechświat sprzyja potajemnie twojemu pragnieniu” – Paulo Coelho, „Alchemik”

„Dochowanie wierności swoim marzeniom wymaga ogromnej siły” – Nicholas Sparks, „Kronika pewnej miłości”

„Liczą się tylko marzenia. Bez nich jesteś niczym więcej niż pyłem na wietrze” –Katarzyna Michalak, „Zachcianek”

„Marzeń nie można zabić” – Dorota Terakowska, „Córka Czarownic”

„Nie rezygnuj z marzeń (...). Nigdy nie wiesz, kiedy okażą się potrzebne” – Carlos Ruiz Zafón, „Cień wiatru”

„Pamiętaj: marzenia są jedynym towarem, który nigdy się nie psuje” – Melania Mazzucco, „Taki piękny dzień”

INNE:

„Tajemnica piękna kryje się w oku obserwatora” – Santa Montefiore, z książki „Włoskie zaręczyny”

„Lepiej zaliczać się do niektórych niż do wszystkich” – Andrzej Sapkowski, „Krew elfów”

„Tylko głupcy ślepo trzymają się zasad, mądrzy ludzie jedynie przyjmują je do wiadomości” – Wilbur Smith, „Lampart poluje w ciemności”



A który z tych cytatów Wam najbardziej zapadł w pamięci?






Na dzisiaj to tyle..



W NASTĘPNEJ NOTCE:


Jak silny wiatr potrafi zniekształcić ludzką twarz? ZABAWNA FOTOGALERIA ;-)





ZAPRASZAM!!!! + KOMENTUJCIE :)







5 komentarzy:

  1. „Tajemnica piękna kryje się w oku obserwatora” ten mi się bardzo spodobał :))
    Liczę na rewanż.
    (z zapytaja) ;ppp

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak na prawde wszystkie cytaty są piekne:)
    I fajnie, ze twoj stan sie poprawil :)

    OdpowiedzUsuń
  3. „Przyjaźń rodzi się w momencie, gdy jedna osoba mówi do drugiej: Co? Ty też? Myślałem, że tylko ja” – Clive Staples Lewis, „Cztery miłości”

    Ja tak mam z moją przyjaciółką. Wszystkie jakoś mi się podobały ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super blog, fajne cytaty :L
    Masz fajny gust muzyczny;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy blog .
    Wszystkie cytaty piękne ; d
    -obserwujemyy .?
    martyna-mylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń